Θεατρικές παραστασούλες, τραγούδια, χοροί.
Με την ενσωμάτωση των Δωδεκανήσων, η εκπαιδευτική πολιτική έρχεται και στη Ρόδο, φέρνοντας μαζί και τις ενδοσχολικές, ψυχαγωγικές, δραστηριότητες. Διάσπαρτες λοιπόν μέσα στη δύσκολη διαβίωση στο μεταπολεμικό 1953, βρίσκονται και ευκαιρίες για εορτασμό, γέλια και χαρές στο πλαίσιο των σχολικών εκδηλώσεων.
Χαρακτηριστική είναι η έκδοση “Ελάτε στη γιορτή μας”, της ίδιας χρονιάς, που εμπεριέχει (όπως αναφέρεται στο εξώφυλλο) “Πατριωτικά δράματα – Κωμωδίες – Ταμπλώ βιβάν* – Ανθολόγια ποιημάτων για σχολικές γιορτές – Υποδείγματα πανηγυρικών”, των Χρ. Κουλούρη και Φώτη Ραμπα, από τις εκδόσεις Γ. Σακκά.
Ειδικότερα, στο κεφάλαιο για τα ταμπλώ βιβάν και τις παντομίμες, αναφέρεται στο βιβλίο:
“Τό ταμπλώ βιβάν καί ή παντομίμα, χάρη στά φαντεζίστικα μέσα τους, καταφέρνουν νά δημιουργήσουν μιά κατάσταση ξαφνικής υποβολής πού διεγείρει τό συναισθηματικό κόσμο τού παιδιού. Εδώ δέν παίζει κυριαρχικό ρόλο ό λόγος αλλά ή εικόνα. Η έντονη εντύπωση πού δημιουργείται θά δουλευτεί «λογικά» σέ άλλη φάση τής σχολικής ζωής“.
Ενώ στο κεφάλαιο με τα σατιρικά – φυσιολατρικά – ηθικοπλαστικά, διαβάζουμε το παρακάτω γνωμικό για τη φιλία:
“Οί φίλοι τούτο τόν καιρό/ μέ τό πεπόνι μοιάζουν/ πού γιά νά βρούν ένα καλό/ πενήντα δοκιμάζουν”
Με το #InCulture ακούμε και σχηματίζουμε στο μυαλό μας εικόνες και ιστορίες, που όχι μόνο μας συνδέουν με το παρελθόν, αλλά ίσως μας δίνουν την ευκαιρία να δούμε από άλλη οπτική ορισμένες συνθήκες της τωρινής μας ζωής.
*ταμπλώ βιβάν ή ταμπλό βιβάν: “αναπαράσταση μιας ιστορικής συνήθ. σκηνής με ζωντανά ακίνητα πρόσωπα, ώστε να δίνουν την εντύπω ση ζωγραφικού πίνακα: Στο πρόγραμμα της σχολικής γιορτής περιλαμβάνεται και ένα ~ με θέμα «Tο κρυφό σχολειό». [λόγ. < γαλλ. tableau vivant] “, λήμμα από το greek-language.gr
#InCulture #OralHistory #Rhodes #RhodesProject #ITE