Παρατίθεται το 2ο μέρος του αφιερώματος της Ροδίτικης εφημερίδας Η Δημοκρατική για το InCulture. Το πρώτο μέρος μπορείτε να το βρείτε εδώ.
———————
Ένας τεράστιος όγκος πληροφοριών για τον τόπο
Ποιοι θα συλλέξουν, θα αξιολογήσουν και θα τεκμηριώσουν όλες αυτές τις πληροφορίες; Η καταχώρησή τους στο σύστημα από ποια πρόσωπα θα γίνει; Σε ποια γλώσσα; Ποιο θα είναι το κοινό τους; Πως θα διασφαλιστεί η βιωσιμότητα της πλατφόρμας;
Τα ερωτήματα είναι δεκάδες και αυτά έχουν απαντηθεί μέσα από μια σειρά ερευνών, αλλά και μιας εκτενούς μελέτης «Ανάλυση Αγοράς» που έγιναν από το Ροδιακό Κέντρο Ιστορικών και Κοινωνικών Μελετών. Σε ό,τι αφορά το επίμαχο ερώτημα που αφορά στη διαχείριση και στο διαρκή εμπλουτισμό του περιεχομένου της πλατφόρμας φαίνεται ότι θα δουλεύουν παράλληλα δύο «εργαλεία»: Από τη μια πλευρά θα είναι τα πρόσωπα του «Rhodes Project» και από την άλλη όλοι οι επισκέπτες, οι κάτοικοι του τόπου, οι φορείς, οι οργανωμένοι σύλλογοι, τα σχολεία, οι ερευνητές και όποιοι άλλοι το επιθυμήσουν. Πρόκειται δηλαδή για μια δυναμική πλατφόρμα, ανοικτή στην εισαγωγή πληροφοριών.
Σε ό,τι αφορά το ζητούμενο της αξιοπιστίας του περιεχομένου και την αποφυγή τυχόν κακόβουλων ή ανιστόρητων καταχωρήσεων, μια πενταμελής ομάδα του «Rhodes Project» θα ελέγχει σε πραγματικό χρόνο όλες τις πληροφορίες που θα καταχωρούνται από τους επισκέπτες – χρήστες της πλατφόρμας.
Η άμεση ικανοποίηση της επιθυμίας και το εξελισσόμενο φαινόμενο «silent traveller»
«Οι επισκέπτες ως καταναλωτές ζητούν πλέον τις σχετικές δραστηριότητες σχεδιασμένες πάνω στις δικές τους προτιμήσεις τη στιγμή ακριβώς που αποκτούν την επιθυμία».
Αυτό είναι ένα από τα στοιχεία στα οποία στέκεται η μελέτη του ‘Rhodes Project’ στο σκέλος της ανάλυσης που αφορά την επιρροή που προκαλούν τα κινητά τηλέφωνα και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Μάλιστα, φαίνεται ότι η επερχόμενη εισαγωγή της τεχνητής νοημοσύνης και της αλληλεπίδρασης ανθρώπου – υπολογιστή διαμορφώνει το μελλοντικό επιχειρηματικό τοπίο στον τουρισμό. Η ικανοποίηση της επιθυμίας τη στιγμή ακριβώς που γεννιέται θα επηρεάσει καθοριστικά και πρώτα τον κλάδο των εκδρομών και των δραστηριοτήτων. Η κατεύθυνση αυτή ήδη μελετάται και σίγουρα θα υιοθετηθεί από τους μεγάλους Online Tour Operators (booking, expedia κλπ).
Η επιθυμία αποτελεί το βασικό χαρακτηριστικό του ‘Silent Traveller’, του ταξιδιώτη δηλαδή με ψηφιακές δεξιότητες που έχει αυτονομηθεί από το πλαίσιο εμπειρίας που προκαθορίζει ένα πρακτορείο ταξιδίων. Η «σιωπή» του ‘Silent Traveller’ προκύπτει από το γεγονός ότι στρέφεται προς τη φορητή συσκευή του για να λύσει το όποιο πρόβλημά του αντί για τον υπάλληλο οποιασδήποτε εταιρείας με αποτέλεσμα οι απαιτήσεις του να «μην ακούγονται» κατά τη διαμόρφωση της εταιρικής πολιτικής σε ό,τι αφορά το marketing και τις πωλήσεις. Η «σιωπή» φυσικά είναι σχετική, καθώς ο ‘Silent Traveller’ αποδεικνύεται ιδιαίτερα «ηχηρός» στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και γενικότερα στην παραγωγή περιεχομένου από τον χρήστη με θέμα την ταξιδιωτική.
Τα γνωρίσματα του ‘σιωπηλού ταξιδιώτη’ αριθμούν μια πλειάδα χαρακτηριστικών, τα σημαντικότερα από τα οποία είναι το υψηλό του μορφωτικό επίπεδο, η οικονομική του άνεση και η θέλησή του να ξοδέψει περισσότερα για δραστηριότητες, παρά για ένα καλό δωμάτιο ξενοδοχείου. Η ηλικιακή του ομάδα κατατάσσεται μεταξύ 30 έως 49 ετών και για τα δύο φύλα.
Όλα τα παραπάνω στοιχεία αποτελούν μέρος της μελέτης του «Rhodes Project» και ελήφθησαν υπ’ όψιν στον σχεδιασμό της πλατφόρμας «InCulture». Ο ‘Silent Traveller’ αποτελεί τον πρώτο στόχο στο επιχειρηματικό μοντέλο που υπάρχει πίσω από την πλατφόρμα σύνδεσης της άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς με τον τουρισμό.
Ο κ. Γιάννης Παπαγεωργίου, μιλώντας στη ‘δ’ τόνισε ότι «το περιεχόμενο αυτής της μελέτης, όπως και το περιεχόμενο όλων των μελετών μας είναι διαθέσιμα και δίδονται δωρεάν σε όποιον φορέα ή φυσικό πρόσωπο τα ζητήσει».
Το Ροδιακό Κέντρο
Ιστορικών και Κοινωνικών Ερευνών
Το Κέντρο αυτό αποτελεί τη σύμπραξη νέων επιστημόνων από τις κοινωνικές και ανθρωπιστικές επιστήμες με μεταπτυχιακό και διδακτορικό τίτλων σπουδών ή πολύ υψηλή εξειδίκευση. Ως σύμπραξη έχει τη μορφή εταιρείας συλλογικού οφέλους με κατεύθυνση την καταγραφή, διάσωση και την προώθηση της άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς. Ταυτόχρονα έχει σκοπό να προωθήσει την επιχειρηματικότητα στις κοινωνικές και ανθρωπιστικές επιστήμες παρουσιάζοντας ένα νέο παραγωγικό μοντέλο βασισμένο στον τεταρτογενή τομέα της οικονομίας, δηλαδή τις εταιρείες έντασης γνώσης. Τέλος, έχει σκοπό να δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας για απόφοιτους ανθρωπιστικών και κοινωνικών επιστημών. Στο πλαίσιο αυτό, τα οκτώ μέλη του Ροδιακού Κέντρου Ιστορικών και Κοινωνικών Ερευνών καλύπτουν τις επιστήμες της κοινωνιολογίας, της πολιτικής επιστήμης, του δικαίου, της ιστορίας, των διεθνών σχέσεων και της μουσικολογίας.
Σε ό,τι αφορά το έργο «InCulture» η χρηματοδότησή του έγινε από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης, το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα ΕΠΑνΕΚ Ανταγωνιστικότητα – Επιχειρηματικότητα – Καινοτομία και το ΕΣΠΑ 2014-2020.
Πηγή: www.dimokratiki.gr
#InCulture #OralHistory #ITE #RhodesProject #History #Rhodes